Docházka zaměstnanců: Proč ji evidovat? - KASA FIK

Proč evidovat docházku zaměstnanců?

Docházka zaměstnanců a pracovní doba. Tyto dva pojmy se často používají jako synonyma. Možná se to nezdá, ale mezi těmito dvěma slovy existuje rozdíl. Chcete vědět jaký? Čtěte dál. Řekneme si o rozdílech a dozvíte se více o tom, co můžete evidovat v pokladně KASA FIK.

Docházka zaměstnanců a pracovní doba

Pracovní doba je čas, během kterého se zaměstnanec věnoval své pracovní činnosti. Oproti tomu docházka je čas, který zaměstnanec strávil během dne na pracovišti. Podívejme se na tyto dva pojmy na příkladu. Zaměstnanec má pevnou pracovní dobu od 7:30 do 16:30. V tomto čase se věnuje své práci, proto se jedná o pracovní dobu. Na pracoviště však přišel už o 7:15 a odcházel o 16:45. Tento čas hovoří o jeho docházce.

Synonyma? Ne tak úplně

Přestože slova se často zaměňují, zákon je jako synonyma nevnímá. Podle zákona musí být evidovány pracovní časy zaměstnanců. Docházka se evidovat nemusí, ale i tak se s tím často setkáváme. Evidovat můžete do sešitu, do tabulky, kdekoliv. Zákon vyžaduje pouze to, aby to bylo v prokazatelné formě. Může být klasická písemná nebo elektronická.

Proč evidovat docházku?

Docházka zaměstnanců může být nápomocná v různých provozech. Využít ji můžete, pokud máte provoz, kde hrozí riziko úrazu nebo může dojít ke krádežím. Tehdy můžete pomocí docházky zjistit, kdo se na pracovišti v daném čase zdržoval. A to Vám může ušetřit mnoho peněz. Docházku můžete využít i ke kontrole svých zaměstnanců.

Docházka zaměstnanců v pokladně KASA FIK

Pokladny KASA FIK umožňují vytvořit účet pro každého zaměstnance. Přihlašování je jednoduché, pomocí PIN kódu. Evidovat tak můžete příchody i odchody Vašich zaměstnanců. Kromě toho můžete jednotlivým zaměstnancům nastavit uživatelská práva. Můžete vybrat, k jakým funkcím budou mít přístup. Můžete jim omezit například storno dokladů nebo správu skladu. Zaměstnanci nebudou moci například odtěžovat ze skladu.

Vše pod dohledem v Backoffice

Docházku zaměstnanců uvidíte ve svém Backoffice. V záložce „Zaměstnanci“ lze nastavit i čárový kód zaměstnanecké karty. Ta následně může sloužit jako čip, který se pomocí čtečky čárových kódů načte. Zaměstnanci se tak jednoduše „cvaknou“ a jejich docházka se už eviduje. Omezovat uživatelská práva lze pouze na určité období do data, jaký si zvolíte. Tyto funkce, ale i mnoho dalších najdete v programu PLUS. Pokud chcete vědět, jak si nastavit docházku zaměstnanců, podívejte se na náš manuál.